جراح ستون فقرات در اهواز

هنگامی که فردی با علائم شدید در ستون فقرات خود مواجه شود، حتما باید به پزشک مراجعه کند. در زمینه ستون فقرات باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. ما در این مطلب بهترین جراح ستون فقرات در اهواز را به شما معرفی می کنیم.

جراح ستون فقرات در اهواز

جراحی ستون فقرات چه مشکلاتی را درمان میکند؟

مشکلاتی که منشأ عصبی دارند که در بازوها و پاها خودشان را نشان می دهند.
افرادی که از گردن درد و پشت درد رنج می برند که ناشی از مشکلات ستون فقرات است.
انواع جراحی های ستون فقرات توسط متخصصین مغز و اعصاب انجام می شود که روش های آنان امروزی و کم تهاجمی است. افرادی که به این مشکل مبتلا هستند و در اهواز زندگی می کنند نیازی نیست که تا تهران یا شهرهای دیگر برای جراحی یا درمان بروند. ما در اهواز بهترین متخصصان مغز و اعصاب و ستون فقرات را داریم. متخصصین در اهواز از تجارب بالا و علم زیادی برخورداند که در کشور زبانزد هستند.

از جمله مواردی که به پزشک متخصص ستون فقرات مربوط می شود را به اختصار نام می بریم.

جراحی دیسک و ستون فقرات
جراحی لیزری دیسک
انحراف ستون فقرات
جراحی ضایعات پیچیده عروق مغزی
جراحی تومور های ستون فقرات و مغزی
جراحی خونریزی های مغزی
اختلالات مادرزادی ستون فقرات
لغزیدگی مهره و تنگی کانال نخاعی و…

جراحی ستون فقرات را چه کسی انجام می دهد؟

بر خلاف گذشته، دو نوع جراحی، جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی تحت عنوان جراحی ستون فقرات در نظر گرفته می شدند. از آن جا که ستون فقرات بخش مرکزی ساختار اسکلتی بدن و سیستم عصبی بدن (انسان) است، بخش مهمی برای هر دو نوع عمل جراحی یاد شده در بالا است.
بسیاری از جراحان هر دو نوع عمل جراحی یاد شده زیر تخصص خاصی برای درمان یک نوع خاص از شرایط، مانند دیسک های فتق و یا شکستگی های ستون فقرات دارند، یا ممکن است در بیماران کودکان و اطفال متخصص باشند.
جراحان ارتوپدی معمولا در درمان ضعف های ستون فقرات واجد شرایط هستند، در حالی که جراحان مغز و اعصاب معمولا برای درمان مشکلات در طناب نخاعی واجد شرایط هستند. مهمترین تفاوت بین هر جراح، سطح تجربه آنها با روش خاصی است که شما آن را انجام داده اید است.

برای انتخاب متخصص ستون فقرات چه مواردی را باید در نظر داشت؟

برای انتخاب جراح ستون فقرات، ملاک ها و معیارهایی را باید در نظر گرفت. در درجه ی اول باید تخصص پزشک در زمینه ی بیماری شما تایید شود. پس از تایید شدن، تحقیق کنید که پزشک شما در زمینه ی بیماری شما چه تعداد عمل موفقیت آمیز داشته است. این بدان معنا نیست که هر جراح ستون فقرات تعداد عمل بیشتری داشته باشد، دکتر حاذق تری است باید درصد موفقیت نیز در کنار آن بیان شود.

چه زمانی بهتر است به پزشک مراجعه کنیم؟

برای درمان بیماری های مربوط به ستون فقرات شروع زودتر درمان ها نتیجه بهتری نیز دارد. بنابراین به محض اینکه علائم زیر را مشاهده کردید، حتما به متخصص ستون فقرات مراجعه کنید.

کمردرد همراه با تب

احساس ضعف و درد در پا و کمر که به مرور به سایر قسمت های بدن سرایت می کند.

دردهای ستون فقرات به مرور بدتر می شود و باعث ایجاد حالت تهوع و اختلال در خواب خواهد شد.

فعالیت های روزمره مختل می شود و بیمار به راحتی نمی تواند به کارهای خود رسیدگی کند.

مشکلات مربوط به کنترل روده در فرد ایجاد می شود.

با توجه به اینکه ستون فقرات ساختار پیچیده ای دارد، تشخیص مشکلات مربوط به هر قسمت از بدن بسیار سخت است. و با عدم درمان صحیح به کلی زندگی فرد دچار چالش می شود. حتی یک کمردرد ساده تا چند روز فرد را درگیر خود می کند و رفته رفته ممکن است با عدم مراجعه به پزشک ایجاد مشکل برای فرد نماید. بنابراین مراجعه به موقع به پزشک متخصص  و جراح ستون فقرات و انجام درمان درست و مناسب می‌ تواند علاوه بر کاهش درد بر روی کیفیت زندگی بیمار نیز تاثیر بگذارد.

اکثر بیماری های مربوط به ستون فقرات و آسیب های آن، راه درمان ساده ای دارند که نیاز به درمان ‌های تهاجمی مانند جراحی ندارند. و با تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات و جلوگیری از آسیب دیدگی آن می توان آن را درمان کرد. البته این موضوع که کدام درمان مناسب کدام نوع درد و ناهنجاری است، نیاز به تشخیص متخصص ستون فقرات دارد. پس در گام اول بهتر است به جای خود درمانی و استفاده از روش‌ های غیرعلمی به دنبال بهترین جراح ستون فقرات  برای درمان خود باشید.

 

جراح ستون فقرات در اهواز

چه زمانی پزشک دستور به جراحی ستون فقرات می دهد؟

پزشک متخصص و حاذق باید به گونه ای روند درمان را پیش ببرد که با روش های غیرجراحی بخش اعظمی از مشکلات ستون فقرات رفع شود و نیاز به جراحی نباشد. اما برخی مواقع هیچ کدام از روش های غیرجراحی پاسخگو نیست و لازم است پزشک رفته رفته به سمت جراحی‌ های کم تهاجمی و درنهایت جراحی باز برد. اما در مواردی که مشکلات ستون فقرات به صورت حاد شده است تعلل جایز نیست و از همان ابتدا پزشک باید دستور جراحی بدهد از جمله اینکه:

  • فرد دچار ضعف یا اختلال حرکتی در نواحی دست و پا شده‌ است.
  • بیمار قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نیست.
  • پزشک هنگام معاینه متوجه علائمی از فشار شدید روی نخاع و ریشه‌ های عصبی فرد شود.

عوارض جراحی‌ ستون فقرات

این نظریه که هیچ عمل جراحی بدون خطر نیست، در نظر تمامی پزشکان تایید شده به همین جهت تا حد امکان از عمل ستون فقرات جلوگیری به عمل می آید. چرا که عمل جراحی ستون فقرات علاوه بر اینکه عارضه های خاص خود را بعد از عمل دارد. از جمله جراحی های پردردسر نیز محسوب می شود.

البته عوارض جراحی در بیمارهای با سنین بالا، کسانی که پوکی استخوان دارند. یا افرادی که سوء تغذیه و اعتیاد دارند، بسیار شایع تر است.

از جمله عوارض جراحی ستون فقرات می توان به عفونت و خونریزی محل جراحی، آمبولی ریه، آسیب عصبی حین جراحی و … اشاره کرد. البته امروزه با پیشرفت علم پزشکی و روش های جراحی ستون فقرات و با استفاده از مونیتورینگ عصبی حین عمل عوارض این جراحی تا حد زیادی کاهش یافته است. اما همچنان نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

جراحی هایی همچون خارج نمودن دیسک از کنار ریشه عصبی، برداشت تومور از نخاع، قرار دادن پیچ و پلاتین درون ستون فقرات و دیگر جراحی های حساس خطرات سنگینی با خود به همراه دارند.

در چنین شرایطی اگر ساکن اهواز هستید، باید از بهترین جراح ستون فقرات در اهواز کمک بگیرید. تا با تجربه و مهارت خود و استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز از جمله مونیتورینگ عصبی تا حد زیادی از بروز این عوارض جلوگیری نماید.

مهم ترین نکته جراحی ستون فقرات

انتخاب پزشک متخصص و حاذق یکی از مهم ترین مراحل جراحی ستون فقرات است. جراحی ستون فقرات صرفا برای افزایش قدرت و کاهش درد بیمار کاربرد دارد و پزشک بنابر صلاحدید خود آن را تجویز می کند. اما در نهایت برای انجام چنین عمل سنگینی انتخاب با شماست. فقط در موارد نادر که در بالا ذکر کردیم، جراحی ستون فقرات لازم است.

 

جراح ستون فقرات در اهوازبهترین جراح ستون فقرات در اهواز

دکتر امیر آقایی اقدم جراح و متخصص استخوان، مفاصل و ستون فقرات و فوق تخصص جراحی ستون فقرات در از بهترین و سرشناس ترین پزشکان در اهواز هستند که در زمینه انواع دیسک کمر، گردن، دردهای مزمن کمری و گردنی، انحراف ستون فقرات، و سایر دردهای ناشی از ستون فقرات تبحر و تخصص بالایی دارند. در این مرکز درمانی به روز ترین شیوه های درمان برای کاهش و از بین بردن دردهای شما به کار برده می شود. اگر نیاز دارید با یک فوق تخصص باتجربه و کاربلد در اهواز مشورت کنید یا معاینه شوید. و با جدیدترین متدهای درمانی درمان شوید، کافیست با ما تماس بگیرید.

 

دکتر امیر آقائی اقدم
جراح ومتخصص استخوان، مفاصل و ستون فقرات 
فوق تخصص جراحی ستون فقرات 

 

ستون فقراتمقالات

اسکولیوزانحراف ستون فقراتجراحی ستون فقراتدیسک کمردیسک گردنستون فقراتقوز پشتکیفوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *