ورزش ویلیامز برای درمان دیسک کمر


ورزش ویلیامز برای درمان دیسک کمر

یکی از مشکلات مهمی که در ناحیه ستون فقرات ایجاد می شود. درگیری های دیسک کمر می باشد که عموما در سنین بالا بسیار بیشتر اتفاق می افتد. برای درمان این بیماری روش های متعددی وجود دارد. که یکی از آن ها ورزش و تمرینات ورزشی مانند ویلیامز است. ورزش ویلیامز برای درمان دیسک کمر توسط پزشکان بسیار توصیه می شود. زیرا از تمرینات بسیار مهم در درمان دیسک های کمری می باشد. در ادامه مقاله همراه با ما باشید تا بیشتر با این ورزش آشنا شویم.

ورزش ویلیامز برای درمان دیسک کمر

تمرینات ویلیامز چیست؟

تمرینات ویلیامز که به آن تمرینات خمشی یا کمری نیز گفته می ‌گویند، تمریناتی است برای افرادی که دردکمر، سیاتیک و فتق دیسک دارند. ورزش ویلیامز برای کمک به بهبود خمیدگی کمر و تقویت عضلات گلوتئال و شکم به افرادی که کمردرد دارند توصیه می ‌شود.

یک سری تمرینات کمردرد ویلیامز شامل شیب لگن، کشش همسترینگ، حرکت تک زانو به طرف قفسه سینه، حرکت دو زانو به طرف قفسه سینه، دراز و نشست جزئی، کشش خم کننده مفصل ران و اسکات است. از جمله اهدافی که برای این تمرینات دنبال می شود. عبارت است از: کاهش درد و بازیابی عملکرد طبیعی ستون فقرات و جلوگیری از آسیب و یا ایجاد درد مزمن و …

چرا تمرینات ویلیامز برای درمان دیسک کمر مناسب است؟

بیمارانی که کمر درد دارند و یا اصطلاحا درد سیاتیک را تجربه می کنند، قادر به نرمش و انجام ورزش های سخت نیستند. در نتیجه عضلات آن ها به تدریج ضعیف می شود و مفاصل ستون فقرات خشک می شود. و همچنین تاندون عضلات کوتاه می شوند. حال در نظر بگیرید فردی که ورزشپ و تمرینات ورزش نداشته باشد چه بلایی بر سر ستون فقراتش خواهد آمد؟ به همین جهت تمرینات ویلیامز به دستور پزشک و برای انعطاف پذیری و تحرک ستون فقرات بسیار لازم و ضروری خواهد بود. تمرینات ویلیامز برای قوی تر کردن عضلات ضعیف و ایجاد هماهنگی بین عضلات بسیار کاربردی و موثر است.

مزایای ورزش ویلیامز

یکی از مهم ترین مزایای ورزش ویلیامز این است که به بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک کمر کمک می‎‌کند. تا درد کمتری در ناحیه کمر خود احساس کنند. انجام این حرکات در طولانی مدت می ‌تواند تا حدودی عوارض ناشی از بیماری را کاهش داده و موارد خفیف بیماری را نیز به طور کامل درمان کند. البته توجه داشته باشید. در صورتی که در هنگام انجام هر کدام از این تمرینات، درد شما شدت گرفت، سریعا تمرین را متوقف کنید. چون ایجاد درد، نشانه فشار بیشتر بر ستون فقرات و ناحیه آسیب دیده است.

 ورزش های ویلیامز برای گودی کمر

ورزش های ویلیامز مجموعه‌ ای از حرکات کششی و تقویتی هستند که برای کاهش گودی کمر و تقویت عضلات پشت و شکم طراحی شده‌ اند. این حرکات می ‌توانند به کاهش درد کمر و بهبود انعطاف‌ پذیری نیز کمک کنند.

 

ورزش ویلیامز برای درمان دیسک کمرحرکات اصلی ورزش های ویلیامز:

  1. شیب لگن (Pelvic Tilt): به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید. عضلات شکم را منقبض کنید و لگن خود را به سمت زمین فشار دهید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید.
  2. یک زانو به سینه (One Knee to Chest): به پشت دراز بکشید، یک زانو را خم کنید و ران را به سمت سینه خود بکشید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس با پای دیگر تکرار کنید.
  3. دو زانو به سینه (Both Knees to Chest): به پشت دراز بکشید، هر دو زانو را خم کنید و ران‌ها را به سمت سینه خود بکشید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید.
  4. دراز و نشست نیمه (Partial Curl-Up): به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید. سر و شانه‌ ها را از زمین بلند کنید و آرنج‌ ها را به سمت زانوها ببرید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید.
  5. کشش همسترینگ (Hamstring Stretch): صاف بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و به سمت جلو خم شوید تا انگشتان پاها را لمس کنید. کمر خود را صاف نگه دارید و زانوها را خم نکنید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید.
  6. کشش فلکسور ران (Hip Flexor Stretch): روی یک زانو زانو بزنید و پای دیگر را به جلو دراز کنید. زانو و لگن پای جلویی را در زاویه 90 درجه نگه دارید. لگن خود را به سمت جلو فشار دهید تا کشش را در جلوی ران خود احساس کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس با پای دیگر تکرار کنید.
  7. اسکات (Squat): صاف بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و به آرامی به سمت پایین خم شوید تا ران‌ها به موازات زمین قرار بگیرند. کمر خود را صاف نگه دارید و زانوها را خم کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید.

 

دکتر امیر آقائی اقدم
جراح ومتخصص استخوان، مفاصل و ستون فقرات 
فوق تخصص جراحی ستون فقرات 

دیسک کمرمقالات

اسکولیوزانحراف ستون فقراتجراحی استخواندیسک کمرفوق تخصص ستون فقراتقوز کمرکیفوزورزش ویلیامز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *