انواع زانو درد

هنگام احساس درد در ناحیه زانو که ممکن است یک درد درونی باشد و یا در بخش بیرونی احساس شود به زانو درد مبتلا شده‌اید. شخصی که با این عارضه مواجه می‌شود ممکن است احساس درد و سوزش در زانو را داشته باشد.از جمله دلیل زانو درد می‌تواند به دلیل پیری مفصل زانو باشد، همین طور ممکن است که به خاطر فشارهایی که به این بخش وارد می‌شود زانو دردها شروع شود و ادامه داشته باشد. انواع زانو درد ممکن است به صورت‌های زیر رخ دهد.

 

انواع زانو درد

 کشیدگی در رباط و عضلات

این عارضه ممکن است به خاطر ایجاد ضربه و یا پیچ خوردگی‌های ناگهانی رخ بدهد و از انواع زانو دردها می‌باشد. همین طور شخصی که به خاطر کشیدگی در رباط و عضلات دچار زانو درد شده است ممکن است احساس درد و تورم در این ناحیه را داشته باشد. ممکن است هنگام راه رفتن نیز برای او مشکل ایجاد شود.

 غضروف آسیب دیده

اگر به زانو ضربه ناگهانی وارد شود و همینطور شدت زیادی داشته باشد در بخش مینیسک که به آن کمک فنر در زانو نیز می‌گویند، پارگی رخ می‌دهد. همینطور با پیچ خوردگی پا نیز دچار آسیب در ناحیه غضروف زانو می‌شویم که باعث زانو درد می‌شود.

این عارضه قابل درمان است و در این حالت می‌توان با استفاده از بریس از زانو مراقبت کرد در غیر این صورت اگر روش‌هایی که پزشک برای درمان درد زانو به خاطر آسیب در ناحیه غضروف تجویز می‌کند کار آمد نباشد نیاز به جراحی خواهد بود.

التهاب تاندون

انجام حرکات مانند دویدن و دوچرخه سواری و پرش از ارتفاع ممکن است باعث التهاب در ناحیه‌ی تاندون زانو شود. انجام این حرکات به صورت سنگین و غیر استاندارد به زانو فشار وارد می‌کند و زانو را درگیر خواهد کرد آنگاه التهاب تاندون ایجاد خواهد شد.

 آرتروز زانو

از جمله زانودردهای شایعی که بسیاری از افراد ممکن است آن را تجربه کنند می‌توان به آرتروز زانو اشاره کرد در آرتروز زانو، مفصل از بین می‌رود. ممکن است این عارضه بیشتر برای افراد میانسال و بزرگسالان اتفاق بیفتد. فشار زیاد، آسیب‌های مکرر و اضافه وزن ممکن است باعث آرتروز گردد.

از جمله روش هایی که برای تشخیص زانو درد صورت می‌گیرد می‌توان به اشعه ایکس، ام آر آی، سی تی اسکن، همینطور آرتروسکوپی، رادیونوکلئید، اشاره کرد.

 

دکتر امیر آقائی اقدم
جراح ومتخصص استخوان، مفاصل و ستون فقرات 
فوق تخصص جراحی ستون فقرات 

زانومقالات

انحراف ستون فقراتدیسک کمرزانو درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *