هشت عادت غلط که به ستون فقرات آسیب می زند


هشت عادت غلط که به ستون فقرات آسیب می زند

در این مقاله،هشت عادت غلط که به ستون فقرات آسیب می زند را خدمت شما عزیزان نام می‌بریم و در مورد هر کدام توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم. پس خواندن این مقاله، می‌تواند از کمر دردهایی که ممکن است به آن‌ها مبتلا شوید، تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

 

هشت عادت غلط که به ستون فقرات آسیب می زند

هشت عادت غلط که به ستون فقرات آسیب می زند

آشنایی با هشت عادت غلطی که به ستون فقرات آسیب می‌ زند و عوارض آن

نشستن به مدت طولانی می‌تواند به مرور عضلات کمر را ضعیف کند و بر دیسک‌ها فشار زیادی را وارد نماید. اگر از انجام این کار خودداری نشود، ممکن است موجب بیرون زدن دیسک‌ها بشود و مشکلات زیادی را در پی داشته باشد.

عصبانیت و استرس نیز یکی دیگر از عوامل درد کمر به حساب می‌آید. گذشت و کاهش استرس می‌تواند از مبتلا شدن به کمر درد جلوگیری کند.

اضافه وزن باعث بزرگ شدن شکم و در نهایت فشار بیش از حد به عضلات کمر می‌شود. به مرور زمان، این فشار می‌تواند ستون فقرات را خم کرده و انحنایی غیر طبیعی را در آن ایجاد کند.

در زمان انجام فعالیت‌های روزانه، وضعیت بدنی نامناسب می‌تواند انحنای طبیعی کمر را از بین ببرد و در صورت ادامه‌دار بودن، در ستون فقرات مشکلات جدی را به وجود آورد.

استفاده از کفش نامناسب نیز به خصوص کفش‌های پاشنه بلند، بر روی کمر فشار ایجاد کرده و مفاصل ستون فقرات و ران را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند.

اگر فعالیت‌های فیزیکی همچون تمرینات تقویت کننده وجود نداشته باشد، به مرور زمان بدن به طور کلی ضعیف شده و بافت‌های عضلانی و عضلات نیز تضعیف می‌شوند.

از کیف‌های دستی که با یک دست حمل می‌شوند و وزن زیادی دارند، باید پرهیز شود. استفاده از کیف دستی سنگین و حمل آن با یک دست، می‌تواند به یک طرف بدن فشار زیادی را وارد کند. به منظور حفظ تعادل در این وضعیت، ستون فقرات فشار زیادی را تحمل می‌کند و در طولانی مدت ممکن است دچار آسیب‌های جدی شود.

استفاده کردن از تشک نامناسب می‌تواند موجب کمر درد زیادی شود. معمولا یک تشک 5 تا 7 سال عمر مفیدی دارد و پس از آن به دلیل فرو رفتن قسمت میانی تشک، ممکن است در زمان خواب ستون فقرات تغییر شکل داده و در نهایت باعث ایجاد کمر درد گردد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم هشت عادت غلطی را که به ستون فقرات آسیب می‌زند، خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. اکنون که با این عادت‌های غلط آشنا شده‌اید، سعی کنید از انجام دادن آن‌ها خودداری کنید تا در آینده به کمر درد دچار نشوید و مجبور نباشید برای درمان خود، هزینه‌های زیادی را بپردازید.

 

دکتر امیر آقائی اقدم
جراح ومتخصص استخوان، مفاصل و ستون فقرات 
فوق تخصص جراحی ستون فقرات 

ستون فقراتمقالات

ارتوپدی در اهوازجراحی ستون فقراتجراحی کتفشکستگی استخوان لگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *